שאלות ותשובות
מתי נפתחת התחרות באופן מעשי?
המשימה הראשונה יוצאת לדרך ב 28.10.24.
מה עושים בתחרות?
התחרות כרוכה בפתרון משימות ברמת מורכבות עולה בזמנים קצובים מראש. ההמלצה היא שנבחרת תתכנס פעם בשבוע ל-2 שעות בית ספר על מנת לעבוד על המשימות.
מהי העלות להשתתפות באולימפיאדת החלל?
ההשתתפות היא ללא עלות.
מהם מאפייני המורה המנחה נבחרת?
כל מורה בעל מוטיבציה ורצון להנחיית קבוצה יכול להיות מנחה. אין צורך בידע מוקדם של המורה, אך דרושה אוריינות דיגיטלית טובה.
מה תפקיד המורה בתחרות?
התחרות מבוססת על למידה עצמאית של התלמידים ועל הנחייה והובלת הקבוצה על ידי המורה. המורה הוא המנחה של נבחרת התלמידים ותפקידו לסייע להם לצלוח את המשימות, לשמור על הגינות, ולעודד למידה עצמית, ניהול זמנים, עבודת צוות, והתגברות על אתגרים חברתיים.
מה כדאי להכין לפני תחילת השנה?
יש ליצור קבוצה של עד 20 תלמידים, המתעניינים בתחום ובעלי מוטיבציה. הרכב הקבוצה יקבע לפי שיקול דעת של צוותי החינוך.
לפני תחילת השנה כדאי להכין אמצעי לצ'ט קבוצתי עם התלמידים ובינם לבין עצמם,
לוודא תקינות וזמינות המחשבים;
לוודא שלתלמידים יש חשבון גוגל (אפשר של משרד החינוך עם הזדהות אחידה) כדי להתחבר לכלים הדיגיטליים השונים.
כיצד לבחור תלמידים לנבחרת?
ראשית כדאי להדגיש התנהגות נאותה וחברית כתנאי בסיסי להשתתפות. מעבר לכך, ישנן מספר שיטות נפוצות לבחירת התלמידים, אך אין דרך אחת נכונה בלבד. הנה מספר שיטות לדוגמה:
שיטה 1 - להציע לתלמידים להצטרף ולקבל לנבחרת על בסיס רצון, תשוקה פנימית, תלמידות גבוהה, יכולת התמדה.
שיטה 2 - לפתוח את ההרשמה לכל מי שרוצה ולסמוך על סינון טבעי.
שיטה 3 - לבצע מיון (דוגמה: כתבו חיבור למה אתם מתאימים לאולימפיאדה).
כיצד ליצור גיבוש?
מומלץ, לפני התמודדות עם המשימות להתחיל בפעילות גיבוש הנבחרת כדי ליצור תלכיד בין התלמידים וגאוות יחידה.
כיצד מגישים משימה?
שיטת ההגשה תהיה מפורטת במשימה עצמה.
האם אפשר להגיש משימות באיחור?
תודה על השאלה החשובה. המשימות אכן לוקחות זמן וקשה להספיק את כולן אבל זו מהות התחרות:
לאתגר את התלמידים וגם להכין אותם לעולם האמיתי בו אין זמן להספיק את הכל. לכן כדאי להתמקד במשימות מסוימות שאתם מרגישים שתעשו אותם בצורה הטובה ביותר כך שההגשה תתקיים בזמן.
הגשת המשימות בזמן נועדה לאפשר לבדוק את ההגשות כדי לקבוע את העוברים לשלב הבא.
מה גודל הקבוצות המותר?
קבוצה תכלול עד 20 תלמידים. ההשתתפות בתחרות היא רווח אדיר לתלמידים, שנחשפים לתכנים עדכניים בתחום, מפתחים מיומנויות חשובות של התמודדות עם חומר מורכב, חשיבה יצירתית ועבודה בקבוצות. על כן אנו ממליצים לגייס את מספר התלמידים המקסימלי לקבוצה.
למי מיועדת התחרות?
התחרות מיועדת לכיתות ד'-ו' וז'-ט'.
האם ניתן להירשם עצמאית לתחרות?
התחרות מתקיימת במתכונת בית ספרית ולכן הרישום הינו דרך בית הספר בלבד.
מה קורה למי שלא מצליח בשלב?
השלבים הם ממיינים ולא כל הנבחרות ימשיכו בתחרות.
הגישה למשימות ממשיכה להיות פתוחה גם למי שיצא מהתחרות בשלבים המוקדמים.
יש אפשרות להגיש בקשה לבדיקה חוזרת דרך האתר.
ציוני השלבים השונים של החידון ייקבע בהתאם למחוון ייעודי עבור כל שלב.
הקבוצות יעלו שלב בהתאם לציון שלהן.
הקבוצות המנצחות בשלב הגמר יקבעו על פי ציון משימת הגמר. בנוסף, ייתכן שיוגדרו קטגוריות זכייה נוספות.
חשוב לציין כי כל שלב הינו יחידה נפרדת של ניקוד ואין צבירת נקודות בין השלבים.
נרשמתי לתחרות ואני לא יודע אם אני רשום?
יש ללחוץ על כפתור הזדהות משרד החינוך באתר התחרות ולנסות להיכנס לפורטל התלמידים.
במידה ולא הצלחתם, פנו דרך דף צור קשר והסבירו את הבעיה.
האם ניתן לקבל את המשימות שלא דרך אתר התחרות?
המשימות מוצגות באתר התחרות והגישה אליהן היא דרך הזדהות משרד החינוך בלבד.
האם ההגעה לגמר היא עצמאית או מאורגנת?
ההגעה לגמר היא באופן עצמאי.